Odpowiedzi

2010-01-10T11:04:55+01:00
1.
A)a=8cm
V=a*a*a
V=8cm*8cm*8cm
V=512cm3

B)
a=19dm
V=a*a*a
V=19dm*19dm*19dm
V=6859dm3

C)
a=7,1cm
V=a*a*a
V=7,1cm*7,1cm*7,1cm
V=357,911cm3

D) a=20m
V=a*a*a
V=20m*20m*20m
V=8000m3

2.
a=20cm=0,2m
b=12dm=1,2m
c=0,5m

V=a*b*c
V=0,2m*1,2m*0,5m
V=0,12m3

0,12m3=120000cm3



e włala i gotowe
2010-01-10T11:19:28+01:00
1. V = a³
V = a x a x a
V = 8cm x 8cm x 8cm
V = 512 cm³

V = 19dm x 19dm x 19dm
V = 6859 dm³

V = 7,1cm x 7,1cm x 7,1cm
V = 357,911 cm³

V = 20m x 20m x 20m
V = 8000 m³

2. 12dm = 120 cm
0,5m = 50 cm

V = 120cm x 50cm x 20cm
V = 120000 cm³

12dm = 1,2m
20cm = 0,2m

V = 1,2m x 0,2m x 0,5m
V = 0,12m³

PROSZĘ O NAJLEPSZĄ!!!
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-10T11:19:30+01:00
Zad. 1
V – objętośc
a – bok sześcianu
V = a * a * a
(* - mnożenie)

a) a = 8cm
V = 8cm * 8cm * 8cm
V= 512 cm³

b) a = 19 dm = 190 cm
V = 190 cm * 190 cm * 190 cm
V = 6859000 cm³

c) a = 7,1 cm
V = 7,1 cm * 7,1 cm * 7,1 cm
V = 357, 911 cm³

d) a = 20 cm
V= 20 cm * 20 cm * 20 cm
V= 8000 cm³

Zad. 2

V = a * b * c
a = 20 cm
b = 12 dm = 120 cm
c = 0,5 m = 50 cm

V = 20 cm * 120 cm * 50 cm
V = 120000 cm ³ = 0,12 m³