Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-10T10:59:51+01:00
Ludność w Chinach zamieszkuje głównie Nizinę Chińską, gdyż występują tam urodzajne gleby, nizinna rzeżba terenu, dostataczena ilość wody i ciepły, łagodny klimat.
11 3 11
2010-01-10T11:50:42+01:00
Chiny - charakteryzuje bardzo nierównomierne rozmieszczenie ludności. Ok. 95% mieszkańców koncentruje się we wschodniej części kraju (ok. 1/3 powierzchni Chin). Najgęściej zaludnione (600–1000 osób na km2) są: delty Jangcy i Rzeki PerłowejGęstość zaludnienia wyraźnie maleje ku zachodowi, w miarę nasilania się kontynentalnych cech klimatu. Najsłabiej zaludniona (ok. 1 mieszkaniec na km2) jest Wyżyna Tybetańska.
11 4 11