Michal jechal pociagiem do warszawy z pred. 80km/h. Droge powrotna wynoszaca 200km z warszawy do katowic przejechal pociagiem pospiesznym z predkoscia 100km/h. srednia wartosc predkosci Michala na trasie Kotwice_Warzawa i Warszawa-Katowice wyniosla okolo????


Prosze wyliczenia dobrze wytlumaczyc

3

Odpowiedzi

2010-01-10T11:04:13+01:00
Droga wynosi 200km.
t1 = 200km / 80km/h = 2.5 h
t2 = 200km / 100km/h = 2h
2,5h + 2h = 4,5h
Vsr = 400km / 4.5h = 88,89 km/h
Odp: 89km/h.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-10T11:07:38+01:00
Czas jazdy do Warszawy
V=s/t
t1=s/V=200km/80km/h=2,5h
czas jazdy do Katowic
t2=200km/100km/h=2h
całkowity czas jazdy
t=t1+t2=2,5h+2h=4,5h
średnia prędkość
V=s/t=400km/4,5h=88,9km/h
2010-01-10T11:09:27+01:00
80+1oo=180 180\2=90 srednia prędkosc Michała wynosiła 90km\h.sumując jego 2 prędkosci i dzieląc na 2 wychodzi srednia.