Oblicz amplitudę oraz średnią temperaturę ..
a)6 (stopni) C , 4 (stopnie) C , 2 (stopnie ) C
b) -7 (stopni) C , 4 (stopnie) C , -2 (stopnie) C , -4(stopnie) C
c)-6 (stopni) C, -5 (stopni) C , -3 (stopni) C
d) 0 (stopni) C ,-4 (stopni) C
e) 6 (stopni) C, -4 (stopni) C , 3(stopnie) C

I mam do tego zadania prośbę jak zrobicie to..możecie mi powiedziec jak to zrobiliście ..bo ja tego nie rozumiem jak to obliczac nie wiem..;/
z góry dzięki :**

3

Odpowiedzi

2010-01-10T11:23:00+01:00
A)6 ⁰ C , 4⁰C , 2⁰C
amplituda: 6⁰ - 2⁰C = 4⁰C
średnia temp. : (6⁰C+4⁰C+2⁰C) ÷3 =4°C

b) -7 (stopni) C , 4 (stopnie) C , -2 (stopnie) C , -4(stopnie) C
amplituda : 4°C - (-7°C) = -3°C
srednia temp. : (-7°C + 4°C + (-2°C) +(-4° C))÷4 = (-2,25°C)

c)-6 (stopni) C, -5 (stopni) C , -3 (stopni) C
amplituda: -6°C - (-3°C) = -6°C + 3°C =(-3°C)
średnia temp. : (-6°C + (-5°C) + (-3°C)) ÷3 = (-4.7°C)

d) 0 (stopni) C ,-4 (stopni) C
AMPLITUDA: 0°C - (-4°C) = (-4°C)
ŚREDNINA : (0°C + (-4°C)) ÷ 2 = (-2°C)

e) 6 (stopni) C, -4 (stopni) C , 3(stopnie) C
amplituda: 6°C - (-4°C) = 2°C
średnia temp. : (6°C + (-4°C) + 3°C)÷3 = 1.7°C


Amplitudę obliczasz tak: szukasz największej temperatury i najmniejszej i odejmujesz. np. 6°C - 2°C =4°C

Srednia temperaturę obliczasz tak: dodajesz wszystkie temperatury i potem je dzielisz tyle razy ile było temperatur, np. ( 6°C + 2°C +4°C)÷3= 12°C ÷ 3 =4°C
24 3 24
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-10T11:31:51+01:00
Amplitudę liczymy: Od największej temperatury odejmujemy najniższą. np. jeśli mamy 1⁰C, 3⁰C, 7⁰C to amplitudę liczymy
7⁰C-1⁰C=6⁰C
A średnią liczymy dodając wszystkie temperatury do siebie i dzieląc ją przez ilośc pomiarów. np. jeśli mamy 1⁰C, 3⁰C, 7⁰C to
(1⁰C+3⁰C+7⁰C):3= 11⁰C:3=3²/₃⁰C

a) 6 (stopni) C , 4 (stopnie) C , 2 (stopnie ) C
A: 6⁰C-2⁰C=4⁰C
Śr: (6⁰C+4⁰C+2⁰C):3=12⁰C:3=4⁰C

b) -7 (stopni) C , 4 (stopnie) C , -2 (stopnie) C , -4(stopnie) C
A: 4⁰C-(-7)⁰C=11⁰C bo dwa minusy dawaj plus
Śr. [-7⁰C+4⁰C+(-2⁰C)+(-4⁰C)]:4=-9⁰C:4=-2¼⁰C

c)-6 (stopni) C, -5 (stopni) C , -3 (stopni) C
A: -3-(-6)=3⁰C
Śr. [(-6⁰C)+(-5⁰C)+(-3⁰C)]:3=-4²/₃

d) 0 (stopni) C ,-4 (stopni) C
A: 0⁰C-(-4⁰C)=4⁰C
Śr. [0⁰C+(-4⁰C)]:2=-2⁰C

e) 6 (stopni) C, -4 (stopni) C , 3(stopnie) C
A: 6⁰C-(-4⁰C)=10⁰C
Śr. [6⁰C+3⁰C+(-4⁰C)]:3=5⁰C:3=1²/₃⁰C

86 4 86
  • Roma
  • Community Manager
2010-01-10T11:46:47+01:00
Obliczanie średniej temperatury powietrza :
Tśr = (T1+T2+.....+Tn) / n
gdzie n to liczba pomiarów
czyli dodajemy te temperatury i dzielimy przez ich ilość

Obliczanie amplitudy temperatury: AT= Tmax- Tmin
czyli od temp. najwyższej odejmujemy temp. najniższą

a)6⁰C , 4⁰C , 2⁰C
Tśr = (6 + 4 + 2) : 3 = 12 : 3 = 4⁰C
AT = 6 - 2 = 4⁰C

b) -7⁰C , 4⁰C , -2⁰C , -4⁰C
Tśr = (-7 + 4 - 2 - 4) : 4 = -9 : 4 = -2¼⁰C
AT = 4 - (-7) = 4 + 7 = 11⁰C

c)-6⁰C, -5⁰C , -3⁰C
Tśr = (-6 - 5 - 3) : 3 = -14 : 3 = -4⅔⁰C
AT = -3 - (-6) = -3 + 6 = 3⁰C

d) 0⁰C ,-4⁰C
Tśr = (0 - 4) : 2 = -4 : 2 = -2⁰C
AT = 0 - (-4) = 4⁰C

e) 6⁰C, -4⁰C , 3⁰C
Tśr = (6 - 4 + 3) : 3 = 5 : 3 = 1⅔⁰C
AT = 6 - (-4) = 6 + 4 = 10⁰C
14 3 14