1)Znajdź trzy kolejne liczby naturalne,których suma jest równa:
a)126
b)451

2)Jeśli do pewnej liczby dodamy jej dwukrotność i trzykrotność,to otrzymamy 102.Co to za liczba?

3)Jeśli pewną liczbę podwoimy,to otrzymamy o 28 więcej niż 25 % tej liczby.Znajdź tę liczbę.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-10T11:19:39+01:00
1.
a) Pierwsza liczba: x
Druga liczba: x+1
Trzecia liczba: x+2

x+x+1+x+2=126
3x+3=126
3x=126-3
3x=123
x=41
x+1=42
x+2=43
Odp. Szukane liczby to 41, 42 i 43.
b) Pierwsza liczba: x
Druga liczba: x+1
Trzecia liczba: x+2

x+x+1+x+2=451
3x+3=451
3x=448
x=149 1/3
x+1=150 1/3
x+2= 151 1/3
Odp. Warunków tego zadania nie spełniają liczby naturalne.

2.
x-szukana liczba
2x-dwukrotność liczby
3x- trzykrotność liczby
x+2x+3x=102
6x=102
x=17

3.
2x = 28+1/4x
8x = 112 + x
7x = 112
x = 16
2 5 2
2010-01-10T11:28:29+01:00
1)Znajdź trzy kolejne liczby naturalne,których suma jest równa:
a)126
x-liczba naturalna
x+1-kolejna liczba naturalna
x+2-kolejna liczba naturalna
x+x+1+x+2=126
3x+3=126
3x=126-3
3x=123 |:3
x=41
b)451
x-liczba naturalna
x+1-kolejna liczba naturalna
x+2-kolejna liczba naturalna
x+x+1+x+2=451
3x+3=451
3x=451-3
3x=448 |:3
x=149⅓

2)Jeśli do pewnej liczby dodamy jej dwukrotność i trzykrotność,to otrzymamy 102.Co to za liczba?
x- pewna liczba
2x-dwukrotność pewnej liczby
3x-trzykrotność pewnej liczby
x+2x+3x=102
6x=102 |:6
x=17
ODP:Ta liczba to 17.

3)Jeśli pewną liczbę podwoimy,to otrzymamy o 28 więcej niż 25 % tej liczby.Znajdź tę liczbę.
x-pewna liczba
2x-pewna liczba podwojona
25%x-25% pewnej liczby
2x=25%x + 28
2x=¼x + 28
2x-¼x=28
1¾x=28
⁷/₄ x=28 |*⁴/₇
x=¹¹²/₇
x=16
4 2 4