2. Chciałbyś nakłonić swoich kolegów do obejrzenia wystawy fotograficznej "Ryby głębinowe". Postaraj się podać przynajmniej trzy argumenty, które przekonają ich, że warto zainteresować się rybami żyjącymi w głębinach mórz i oceanów.

- .............................................................................................
............................................................................................
.............................................................................................


- .............................................................................................
............................................................................................
.............................................................................................


- .............................................................................................
............................................................................................
.............................................................................................



3. Wyjaśnij, dlaczego węgorza nazywamy rybą dwuśrodowiskową.
..........................................................................................
.............................................................................................
............................................................................................
............................................................................................

* Podaj przykłady innych ryb dwuśrodowiskowych.
....................................................................................
....................................................................................

3

Odpowiedzi

2010-01-10T11:15:00+01:00
- ryby głębinowe są bardzo piękne; zachwycają swoją tajemniczością,
- niewiele wiemy o tych stworzeniach, dlatego warto byłoby przyjrzeć się im,
- możemy poznać nowe gatunki ryb- w ten sposób się uczymy.

Węgorz jest rybą dwuśrodowiskową gdyż całe swoje życie spędza w wodach słonych, a na okres tarła wypływa do rzek, strumieni.

* Łosoś, Jesiotr, Stynka.
1 5 1
2010-01-10T11:20:17+01:00
2.
piękno
ekologiczna grupa ryb
są zróżnicowane
3.mogą przeżyć pewien czas na lądzie a żyją w wodzie
*łososie,jesiotry,aloza.boleń.
5 2 5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-10T11:25:06+01:00
2.-Możliwość zobaczenia najbardziej dziwacznych kształtów tych ryb
-bardzo ciekawy sposób życia tych ryb,naprawde warto to usłyszeć i zobaczyć
-czy ryby głębinowe świecą???Dowiecie się tego na pewno po obejrzeniu tej wystawy i będziecie mogli błyszczeć na przyrodzie swoja wiedzą.

3.Dlatego,że większość zycia spedzają w wodach słodkich śródlądowych a gdy chcą się rozmnazać zasiedlają sie w wodach morskich.

*Do ryb dwuśrodowiskowych należą m.in. łososie, minogi morskie, niektóre gatunki z rodziny babkowatych i węgorze
6 3 6