Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-09-23T16:00:09+02:00
Jagiełło wraz z braćmi zobowiązał się do przyjęcia chrześcijaństwa i chrystianizacji Litwy, wypuszczenia jeńców polskich, wspomagania skarbem litewskim polskich starań o utracone w przeszłości ziemie, a co, wydawać by się mogło, najważniejsze, zobowiązał się do włączenia Litwy do Królestwa Polskiego.
1 3 1
Najlepsza Odpowiedź!
  • mlad
  • Początkujący
2009-09-23T18:08:34+02:00
UNIA W KREWIE podpisana (1385) zrealizowana (1386)
Jagiełło w zamian za rękę Jadwigi i korone , zobowiązał się :
-przyjąć chrzest wraz z poddanymi
(zchrystianizowanie Litwy) otzrymując imię Władysław

-odzyskać utracone ziemie własnymi kosztami i zachodami

- wszystkiich niewolników i pojmanych chrześcijan uwolinić

-wcielić Ruś i Litwe do korony Polskiej