Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-10T11:26:43+01:00
A - wiek agnieszki
b - wiek basii

b = a + 5
b - 1 = 2 * (a - 1)

Z pierwszego podstawiamy b do drugiego:
a + 5 - 1 = 2a - 2
a + 4 = 2a - 2
4 + 2 = 2a - a
6 = a
b = 5 + a = 11

Basia ma 11 lat, Agnieszka ma 6 lat
1 1 1
2010-01-10T11:30:27+01:00
X- wiek obecny basi
y- wiek obecny agi]
x-1=2(y-1)
x=5+y
x-1=2y-2
x-2y=-2+1
x-2y=-1
5+y-2y=-1
-y=-6
y=6
x=5+y=5+6=11
odp. basia ma 11 a aga 6 lat.
1 4 1