Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-10T11:26:31+01:00
Wzór na pole graniastosłupa to P=2Pp+Pb

Pp- pole podstawy
Pb-pole boczne.

I podstawisz do tego wzoru.
1 5 1
2010-01-10T11:27:46+01:00
Liczysz pole każdej ściany
pole graniastosłupa to suma pól wszystkich jego ścian.
2010-01-10T11:33:46+01:00
Obliczasz tak:
Pc=Pp+Pb
Pc-pole całości
Pp-pole podstawy
Pb-pole ścian bocznych

jeśli np. podastawą jest trójkąt o h=3 cm. i a=3cm
a ścinami bocznymi są prostokąty o a=4 i b=2 . to obliczasz tak.

pole podstaw : 2*(½ *3*3)= 9 cm²(mnożysz to jeszcze przez 2, bo sa dwie podstawy)

pole scian bocznych : 3*(4*2)=24cm² (mnożysz przez 3, bo trójkąt ma trzy boki)



pc= 9cm² + 24cm²= 33cm²