1.
1.Bywaj dziewcze zdrowe, Ojczyzna mnie woła!
Idę za kraj walczyc wśród rodaków koła:
I choc przyjdzie ścigac jak najdalej wroga
Nigdy nie zapomnę jak mi jesteś droga.
2.Po cóż ta łza w oku, po cóżserca bicie?
Tobiewinien miłośc, a Ojczyźnie życie!
Pamiętaj,żeś Polka, że to za kraj walka,
Niepodległośc Polski, to twoja rywalka.
4.Czuję to, bom Polka: Ojczyzna w potrzebie,
Nie pamiętaj o mnie, nie oszczędzaj siebie:
Kto nie zna jej cierpień i głos jej przytłumi,
Niegodzień miłości i kochac nie umie.

a)Powiedz, o jakich wartościach rozmawiają bohaterowie pieśni.

b)Której z tych wartości dają pierwszeństwo?

c)Napisz, czy uważasz ich wybór za słuszny, czy nie. Uzasadnij dlaczego.

2.
(to jest potrzebne do krzyżówki)
a)Osoba należąca do rodziny, ale nie krewny.( na 10 liter)
b) Żona syna. ( na 6 liter)
c)Syn brata. (na 8 liter)

2

Odpowiedzi

2010-01-10T11:45:43+01:00
2.
a) nie jestem pewna szwagierka
b) synowa
c) bratanek
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-10T13:00:45+01:00
1
a) Rozmawiają oni o miłości i poświęceniu dla swej ojczyzny ,a zarazem o miłości do drugiego człowieka.

b) Mimo wielkiej miłości do drugiej osoby wygrywa miłość do ojczyzny.

c) Nie, moim zdaniem lepszym wyborem byłoby pozostanie przy swej lubej ,niż walka za ojczyznę ,choć to drugie wymaga o wiele więcej poświęcenia.

2

a) Szwagierka

b) Synowa

c) Bratanek
6 4 6