Odpowiedzi

2010-01-10T11:35:16+01:00
Droga którą przebył w ciągu 0,5h
V=s/t
s=V*t=16km/h*1,5h=24km
cała droga którą przebył
s1=s+12km=24km+12km=36km
czas w którym przebył całą drogę
t1=0,5h+1,5h=2h
średnia prędkośc
V1=s/t=36km/2h=18km/h
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-10T11:44:12+01:00
Dane:
t₁ = 0,5 h
t₂ = 1,5 h
S₁ = 12 km
V₂ = 16 km/h
Rozw.:
Szybkośc średnia to droga całkowita przebyta przez ciało do czasu całkowitego jej przebycia czyli
Vśr = S₁ + S₂ / t₁ + t₂

S₂ = V₂ × t₂ = 16 km/h × 1,5 h = 24 km
Szybkość średnia
Vśr = 12 km + 24 km / 0.5 h + 1,5 h = 36 km / 2h = 18 km/h
3 5 3