Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-10T13:37:14+01:00
Wydalnicze narządy zwierzą i człwieka służą do wydalania z organizmu zbędnych i szkodliwych substancji;u kręgowców właściwym narządem wydalniczym są nerki,u bezkręgowców głównie protonefrydia,matanefrydia,cewki Malpighiego;funkcję narządów wydalniczych pełni też końcowy odcinek przewodu pokarmowego [wydalanie kału],skóra [wydzielanie potu] oraz płuca i skrzela [usówanie CO2].

Mam tylko takie informacje odnośnie wydalania,ale może ci się przydadzą do twojej pracy.POZDRAWIAM.
3 3 3
2010-01-10T14:13:36+01:00
Składa sie on z 2 nerek przypominających swoim kształtem ziarna fasoli leżą one w tylnej części jakmy brzusznej, w części lędźwiowej. Każda nerka posiada wgłebienie ,skąd odchodzą moczowody. Moczowody dochodzą do pęcherza moczowego ,potem ostatnią częścią układu wdalniczego, czyli cewką, mocz wydostaje się na zewnątrz.
3 2 3