Odpowiedzi

2010-01-10T11:44:06+01:00
Http://pl.wikipedia.org/wiki/Funkcje_trygonometryczne

http://www.math.edu.pl/funkcje-trygonometryczne

powinno wszystko się wyjaśnić
3 1 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-10T11:57:42+01:00
Funkcje trygonometryczne są b. pomocne
nie wiem do której chodzisz klasy, więc nie wiem na jakim poziomie ci tłumaczyć, ale odpowiem na każde dodatkowe pytanie
wytłumaczę ci część, a potem w zależności od twojego poziomu
wyobraź sobie ,że masz Δ prostokątny o wymiarach 3,4i 5cm
znając własności gunkcji trygonometrycznych, wystarczy,że znasz 1 bok i kąt i z trygonometrii obliczysz resztę, czyli wszystkie boki i kąty
np. znasz 1 przyprostokatnąa=3cm i kąt leżący naprzeciw niej = 30⁰
możesz obliczyć pozostałe boki z :
sin=stosunek przyprostokatnej leżącej naprzeciw kata ostrego do przeciwprostyokatnej
cos=stosunek przyprostokatnej przylegajacej do kata ostrego do przeciwprostokatnej
tg=stosunek przyprostokaztnej przeciwległej do przyległej
ctg= stosunek przyległej do przeciwległej
u ciebie: ty znasz przyprostokatna =3cm , która leży naprzeciw kąta 30⁰
1] chcesz obliczyć ile ma druga przyprostokatna, więc obliczysz to z tg lub ctg bo one zajmują sie stosunkiem przyprostokatnych
tg30⁰=3:x przy czym x to twoja druga przyprostokatna
z tablic wiesz,że tg 30⁰=√3:3
i podstawiasz: √3:3=3:x
i liczysz proporcję na krzyż i masz; √3x=3×3
x=3√3cm
2] teraz musisz jeszcze obliczyć przeciwprostokatną
patrzysz, które funkcje mówia o przeciwprostokatnej
widzisz,że sin i cos
wybierasz dowolnie np.
sin 30⁰=½
a sin to stosunek 3:y(y=przeciwprostokatna)
czyli masz: ½=3:y
y=2×3
y=6cm
wiesz, już że twój trójkąt ma boki = 3cm, 6cm i 3√3cm
bedą pytania-pisz
9 2 9