Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-10T11:50:45+01:00
Pole rombu można policzyć na dwojaki sposób:
1) P=a*h, gdzie a jest długością boku rombu, a h jego wysokością
2)P=e*f*0,5, gdzie e, f-długości przekątnych rombu

Wstawiając dane do tych wzorów otrzymujemy:
e*f*0,5=a*h
e*6*0,5=5*4,8
3e=24
e=8.
Odp. Druga przekątna ma długość 8cm.
Pozdrawiam
1 5 1
2010-01-10T11:52:44+01:00
A = 5cm
h = 4,8cm
e = 6cm
f = ?

P = a × h
P = (e × f) :2

P = 5 × 4,8 :2 = 24

P = 1/2 e × f I × 2
2P = e × f I :e
f = 2P/e
f = (2 × 24) : 6 = 8
f = 8cm
1 5 1
2010-01-10T11:54:07+01:00
P=ah
P=5cm * 4,8cm=24 cm

drugi wzór na ple rombu P=(d₁*d₂)/2 d₁i d₂ to przekątne rombu
24 cm = 6cm *x/2
48cm = 6cmx
6cmx=48cm
x=8 cm
Druga przekątna ma długośc 8cm
1 5 1