Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-10T11:55:10+01:00
Za:
- jeśli nie skrzywdzi to innych
- jeśli nie wywoła negatywnych konsekwencji
- jeśli jest to kłamstwo w słusznej sprawie
przeciw:
- kłamstwo nie popłaca, prędzej czy później wyjdzie na jaw
- kłamstwo to grzech
- może skrzywdzić innych
2 5 2
2010-01-10T13:50:59+01:00
Za:
-Okłamując męża jego żona dała mu nadzieje na lepsze jutro ... dzięki temu żył normalnie, a nie jak człowiek, który całymi dniami zamartwia się swoją chorobą. W ten sposób ostatnie dni, które powinny być najpiękniejsze stają się najstraszniejsze.
- Kłamiąc dajemy nadzieje, a okłamując odbieramy ją.
-" Czasami prawda potrzebuje kłamstwa"
-Można kłamać w dobrej wierze jeżeli są to sytuacje ostateczne kiedy w grę wchodzi dobro drugiego człowieka, kryteria życia lub śmierci, a może nawet tylko nadzieja, która pozostaje choremu
-Niekiedy prawda może doprowadzić do choroby lub psychicznego załamaniu drugiej osoby,
-Kłamstwo w słusznej sprawie jest szlachetne. Co innego jeżeli ktoś kłamie w imię własnych korzyści lub ot tak, dla kłamstwa

Przeciw:
-Można powiedzieć , że takie postępowanie jak w "Kamizelce" było wyrazem troski o drugiego człowieka. Jednak troska nie oznacza odcinania się od problemów za wszelką cenę, ale pomoc w ich rozwiązaniu
-"Najgorsza prawda lepsza jest od niepewności"
-Przez całe lata budowali zaufanie do siebie nawzajem. Kłamstwo mogłoby popsuć relacje miedzy nimi.
2 5 2