Odpowiedzi

2010-01-10T11:56:01+01:00
2430zł - 80%
x - 100%

x= 3037,5 zł
Przed 2 znizkami komputer kosztował 3037,5 zł
2 4 2
2010-01-10T11:57:52+01:00
2430zl - cena komputera po oby dwóch obniżkach.
10% - obniżka
10% - obniżka

243 -> 10 % z liczby 2430
243 + 2430 = 2673 zł - cena po drugiej obniżce
2673 + 243 = 2916 zł - cena przed obydwiema obniżkami

odp: komputer kosztował 2916 zł przed obydwiema obniżkami.
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-10T11:59:31+01:00
X- cena pierwotna
x- 10%x-10%x=0,8x- cena po obu obniżkach
0,8x=2430zł

o,8x=2430/0,8
x = 3037,5 zł

Odp. Cena pierwotna wynosiła 3037, 5 zł.
2 5 2