POMOCY!! POMOCY!!

Obwód prostokąta wynosi 13 dm. Długość jednego z boków jest o 2 dm większa od podwójnej długości drugiego boku. Oblicz pole tego prostokąta. (zadanie z układem równań) proszę o rozwiązanie koniecznie na dzisiaj dziękuję

2

Odpowiedzi

2010-01-10T11:57:52+01:00
Ą-długośc krótszego boku
ę-długośc dłuższego boku.
P=ąę
Obw=2ą+2ę
ę=ą+2
Obw=2(ą+2)+2ą=4ą+4
4ą+4=13
4ą=9
ą=2,25
ę=4,25
P=ąę=9,5625

Odp. Pole tego prostokąta wynosi 9,5625 dm².

Pozdrawiam.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-10T12:00:13+01:00

Ob = 13dm
Ob = 2 × (a + b)

2a + 2b = 13
2a + 2 = b I × (-1)

2a + 2b = 13
-2a - 2 = -b
........................... [dodawanie przeciwnych wspolczynikow]
2b - 2 = 13 - b
2a + 2b = 13

3b = 15 I :3
2a + 2b = 13

b = 5
2a + 10 = 13

b = 5
a = 1,5

P = a × b
P = 5 × 1,5 = 7,5 dm²