Odpowiedzi

2010-01-10T12:07:49+01:00
2. Oblicz pole trójkąta równobocznego opisanego na okręgu o promieniu 6 cm

1. a = 6cm
h₁ = 8cm
b = ?
h₂ = 4cm

P = a × h₂ = b × h₁
6 × 4 = 24
24 : 8 = 3
b = 3cm

2. r = 6cm
a = r = 6cm
P = a²√3 × 0,5
P = 36√3 × 0,5 = 18√3
P = 18√3 cm²
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-10T12:09:00+01:00
Krótsza wysokość pada na dłuższy bok
pole =ah=6×4=24cm²
pole= bh
24cm²=b×8
b=24:8
b=3cm
odp. krótszy bok ,a 3cm długości
zad.2]r okregu wpisanego w Δ równoboczny =⅓hΔ
6cm=⅓h
6cm=⅓a√3:2
a√3=36
a=36√3:3
a=12√3cm
pole =a²√3:4
pole=(12√3)²√3:4=108√3cm²