Obok zdań zawierających prawdziwe informacje wpisz literę P, a obok zawierających fałszywe informacje - literę F.

1. Wdechy i wydechy zachodzą niezależnie od woli człowieka.
2. Tlen przenika do krwi z pęcherzyków płucnych dzięki skurczom naczyń.
3. Częstotliwość wdechów i wydechów jest stała.
4. Najmniej odporny na brak tlenu jest mózg.
5. Reakcja utleniania to uwalnianie energii zawartej w pokarmie.
6. W ciągu minuty przeciętny człowiek pobiera około 3 litrów tlenu.
7. Powstający w procesie przemiany materii dwutlenek węgla jest usuwany z komórek do osocza krwi.

z góry dzięki ;))

3

Odpowiedzi

2010-01-10T12:08:51+01:00
2010-01-10T12:09:13+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-10T12:19:07+01:00
1. P
2. F - bo dzięki dyfuzji
3. F - przecież zmienia się np. w zależności od wysiłku
4. P
5. P
6. F - w ciągu całego dnia pobiera ok. 360 litrów tlenu
7. P
2 5 2