Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-10T12:11:50+01:00
Pozytywne:
- ich obecnośc w wodzie informuje o jej czystości,
- pomagają wchłaniac błonnik wielu zwierzętom,
- tworzą skały wapienne,
- użyźniają glebę.

Negatywne:
- mogą byc pasożytami,
- powodują choroby,
- przenoszą choroby.
32 3 32
2010-01-10T12:12:34+01:00
Wywołuja choroby np. zarodziec malarii, swidrowiec gambijski przenoszony przez muchy tse-tse
poza tym prowadzą pasozytniczy tryb zycia

a z zalet to biora udzaiał w tworzeniu skał wapiennych i zjawisk krasowych chyba
10 3 10
2010-01-10T12:17:24+01:00
WADY :
są wśród nich organizmy , które wywołują choroby (np. zarodziec malaryczny - malaria , świdrowiec gambijski - śpiączka afrykańska , rzęsistek pochwowy- stany zapalne pochwy u kobiet i cewki moczowej u mężczyzn

ZALETY:
wytwarzają one wapienne skorupki . Obumierając , opadają one na dno oceanu . Tworzą tam warstwy osadów , które przekształcają się w pokłady kredy , używanej do wyroby wielu artykułów , m.in kredy szkolnej
;)
11 3 11