Odpowiedzi

2010-01-10T12:15:40+01:00
X- ilość monet 2-groszowych
y- ilość monet 5-groszowych

x=y=30
2x+5y=100
11 1 11
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-10T12:16:59+01:00
A - liczba monet 2gr
b - liczba monet 5gr

a + b = 30 I× (-2)
2a + 5b = 100

-2a -2b = -60
2a + 5b = 100
.................

3b = 40 I : 3
2a + 5b = 100

b = 13 1/3
2a + 5b = 100

Odp. Nie, z racji ze nie można dać 13 i 1/3 monety
11 4 11