Zadanie 4. Rozwiąż układ równań metodą przeciwnych współczynników.

f)
x-3y = 5
y + 3x = -5
Wynik ma wyjść : x=-1, y=-2

Zadanie 5. Rozwiąż układ równań metodą przeciwnych współczynników.

f)
3x - 0,2y = 35
2,5x - 5y = 5
Wynik ma wyjść : x=12 , y=5

Potrzebuję to zadanie na dziś! Dam naj za dobre rozwiązanie. Z góry dziękuję.

2

Odpowiedzi

2010-01-10T12:28:07+01:00
X-3y=5 / * (-3)
y+3x=-5

-3x+9y=-15
y+3x=-5
________________
-3x+9y+y+3x=-15-5
10y=-20/:10
y=-2

y=-2
y+3x=-5

y=-2
-2+3x=-5

y=-2
3x=-5+2

y=-2
3x=-3/:3

y=-2
x=-1

x=-1
y=-2







3x-0,2y=35/*2,5
2,5x-5y=5/*(-3)

7,5x-0,5y=87,5
-7,5x+15y=-15
___________________________________

7,5x-0,5y-7,5x+15y=87,5-15
14,5y=72,5/:14,5
y=5

y=5
2,5x-5y=5

y=5
2,5x-25=5

y=5
2,5x=5+25

y=5
2,5x=30/:2,5

y=5
x=12

x=12
y=5

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-10T12:29:55+01:00
4.
x-3y = 5
y + 3x = -5 /*3

x-3y=5
3y+9x=-15

10x=-10 / :10

x=-2
-2-3y=5

x=-2
-3y=3 / :(-3)

x=-2
y=-1

5.
3x - 0,2y = 35 / * (-25)
2,5x - 5y = 5

-75x+5y=35
2,5x-5y=5

-72,5x=-875 / :(-72,5)
x=12

x=12
30-5y=5

x=12
-5y=-25 / :(-5)

x=12
y=5

Mam nadzieję, że pomogłam. Bardzo proszę o najj... Z góry dziękuję...

Pozdrawiam..