Przeczytaj zdania i napisz litery p przy prawdziwych zdaniach a F przy fałszywych A .w zdaniach fałszywych popraw je tak aby zdania były prawdziwe:
-azot stanowi 50% objętości powietrza......
-azot zaliczany jest do stałych składników powietrza.....
-zanieczyszczenia powietrza powodują m.in : tlenki azotu,tlenki siarki pyły....
-powietrze jest związkiem chemicznym tlenu i azotu....
-azot jest używany do produkcji kwasu siarkowego.....
-tlen i azot są jedynymi składnikami powietrza .....
-ciekły azot służy do szybkiego zamrażania.....
proszę skromie o pomoc:]

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Saze
  • Początkujący
2010-01-10T12:40:20+01:00
-azot stanowi 50% objętości powietrza-F {80%}
-azot zaliczany jest do stałych składników powietrza-P
-zanieczyszczenia powietrza powodują m.in : tlenki azotu,tlenki siarki pyły-P
-powietrze jest związkiem chemicznym tlenu i azotu-P
-azot jest używany do produkcji kwasu siarkowego-F {nie}
-tlen i azot są jedynymi składnikami powietrza-F {jest jeszcze
-argon
-neon
-hel
-metan
-krypton
-wodór
-ksenon
-inne}

-ciekły azot służy do szybkiego zamrażania-P
4 4 4
2010-01-10T13:30:11+01:00
-azot stanowi 50% objętości powietrza......F [azot stanowi 78%]
-azot zaliczany jest do stałych składników powietrza..... P
-zanieczyszczenia powietrza powodują m.in : tlenki azotu,tlenki siarki pyły....-P
-powietrze jest związkiem chemicznym tlenu i azotu....-P
-azot jest używany do produkcji kwasu siarkowego....-F
-ciekły azot służy do szybkiego zamrażania.....P
4 3 4