Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-10T14:40:03+01:00
Opera romantyczna jest o uczuciach i emocjach. Powstała w Niemczech zas zostala rozwinieta we francji. Twórcą tej opery byl Carlo Maria Weber którego dziełem jest "wolny strzelec".
64 2 64
2010-01-10T16:53:13+01:00
W czasach romantyzmu swój rozkwit przeżywała również muzyka operowa. Jednym z najbardziej uwielbianych twórców tego rodzaju spektakli był, związany z operą paryską, Giacomo Meyerbeer (1791 -1864). Sławę zyskał sobie dzięki spektakularnym, pełnym rozmachu przedstawieniom, gdzie po raz pierwszy pojawili się, na przykład, artyści na łyżwach. Wiele tu efektownych scen zbiorowych, wśród nich przerażająca odważna scena przedstawiająca rzeź Hugenotów. W podobnej konwencji utrzymane są spektakle ulubieńca wielbicieli opery niemieckiej - Carla Marii Webera (l786-1826). Artysta stworzył nowy typ romantycznej opery o charakterze patriotycznym. Jego Wolny strzelec to dzieło pełne akcentów narodowych, osadzone w stylistyce typowej niemieckiej wsi. Akcja libretta toczy się wokół paktu z diabłem - dokument zostaje podpisany w miejscu o złowieszczej nazwie Wilczy Wąwóz. Atmosfera grozy i niepokoju to elementy najwyraźniej nawiązujące do tradycji romantycznej.
20 3 20