1. zad.
Uczestnicy wycieczki wybrali się na pieszą wędrówkę. Połowa uczestników poszła szlakiem czerwonym ⅓ pozostałych wybrała szlak czarny, a sześc osób pomaszerowało szlakiem żółtym. Oblicz ile osób wybrało sie na pieszą wędrówkę.

zad 2.
Dealer sprzedaje dwa rodzaje samochodów: osobowe i dostawcze. Cena samochodu dostawczego jest o 70% wyższa od ceny osobowego. Klient, kupując 2 samochody osobowe i 1 dostawczy, zapłacił 111 000 zł. Ile kosztuje samochód osobowy, a ile dostawczy.?

Proszę o jak najszybsze odpowiedzi. Dam naj..
Iii z wytłumaczeniem.

Dziękuję. :)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-10T12:42:39+01:00
1. x - ilość wszystkich uczestników
1/2x+1/3x +6 = x
3/6x+2/6x +6 = x
5/6x + 6 = x
1/6x=6
x=36

x- cena samochodu osobowego
x+70%x=1,7x - cena dostawczego

2x+1,7x=111 000
3,7x=111 000
x=30 000

x- cena samochodu osobowego = 30 000zł
x+70%x=1,7x - cena dostawczego = 1,7*30 000zł = 51 000zł
1 5 1
2010-01-10T12:46:01+01:00
Zad 1
x-wszyscy

Teraz trzeba dodać wszystkie dane:

1/2x+1/3x+6=x
3/6x+2/6x+6=x
5/6x-x=-6
-1/6x=-6 /*(-6)
x=36 <-- tyle osób wybrało się na pieszą wycieczke

Zad 2
x-cena auta osobowego
1,7x-cena auta dostawczego

2x+1,7x=111 00
3,7x=111 000 / :3,7
x=30000 <-- cena auta osobowego

1,7*30000=51000 <-- cena auta dostawczego