Wędkarz złowił taaaaką rybę: "Ogon waży 6 razy mniej niż głowa z tułowiem. Gdyby tułów był o 6 kg cięższy, to głowa z tułowiem ważyłaby 10 razy mniej niż ogon. Różnica międzie wagą tułowia i wagą głowy była 3,5 razy większa od wagi ogona". Ile ważyła ryba?

PILNE!

2

Odpowiedzi

2010-01-10T12:45:49+01:00
O-ogon
g-głowa
t-tułów

10o=g+(t+6)
6o = g + t
3,50 = t - g
10o - 6o =4 o
4o = 6kg
6kg : 4o
o = 1,5 kg

t - g = 3,5o * 1,5 kg= 5,25kg
5,25 kg : 2 = 2,625
9;2 = 4,5
4,5 - 2,625 = 1,875
4,5 + 2,625= 7,125

Odp.Ryba ważyła 9kg.

Pozdro licze na naj :)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-10T12:59:38+01:00
O-masa ogona
g-masa głowy
t-masa tułowia
Wkradł Ci się bląd: powinno być"gdyby tułów był o 6 kg cięższy, to głowa z tułowiem ważyłaby 10 razy WIĘCEJ niż ogon.
Mamy układ równań:
6o=g+t
(t+6+g)=10o
t-g=3,5o

6o+6=10o
4o=6
o=1,5
t=3,5o+g
g+3,5o+g=6o
2g=2,5o
2g=3,75
g=1,875
9=t+1,875
t=7,125
t+g+o=7,125+1,875+1,5=10,5
Odp. Ryba ważyła 10,5 kg.