Asia pomyślała o jakiejś liczbie.Pomnożyła ją przez -2,dodała 3, wynik pomnożyła przez 5 i na końcu odjęła 14. O jakiej liczbie pomyślała Asia, jeżeli końcowy wynik wynosił:

a) 61 b) -74

Proszę o dokładne obliczenia!!!
To jest temat zastosowanie równań w rozwiązywaniu zadań tekstowych :**

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-10T13:03:40+01:00
A) musisz zacząć wszystko od końca i dawać przeciwne znaki ( jeśli jest + to - itp )
robisz tak
( 64 + 14 ) : 5 (- 3) : 2 = 75 : 5 ( -3 ) : 2 = 15 ( - 3 ) : 2 = 12 : 2 = 6
Sprawdzenie : 6 *2 = 12 + 3= 15 * 5 =75 - 14 = 61 ; ]

2010-01-10T13:03:49+01:00
A)
[x*(-2)+3]*5-14=-6
(-2x+3)*5-14=-6
5x-14=-6+14
5x=8
x=1,6

b)
[x*(-2)+3]*5-14=7,5
(-2x+3)*5-14=7,5
5x-14=7,5+14
5x=21,5
x=4,3