Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-10T13:05:48+01:00
Tg2a = 16/25

tg2a + 1 = 1 / cos 2 a

1 16/25 = 1 / cos2a
41/25 = 1/cos2a
41 cos2a = 25
cos2a = 25/41

tg2a + cos2a = 16/25 + 25/41 = 1 256/1025
1 5 1
2010-01-10T13:09:01+01:00
Oznaczmy: a,b-długości przyprostokątnych, c- dł. przeciwprostokątnej.
Wtedy:
tgα=a/b
a/b=4/5
5a=4b
a=4b/5
c=√(a²+b²)
c=√(b²+16b²/25)
c=√(41b²/25)
cosα=b/c=b/√(41b²/25)=1/√(41/25)
cos²α+tg²α=25/41+16/25
Odp wyrażenie to wynosi 25/41+16/25
1 5 1