Odpowiedzi

2010-01-10T13:11:54+01:00
Tasiemiec uzbrojony (Taenia solium) - jeden z dwóch głównych gatunków tasiemców (Cestoda), które pasożytują w przewodach pokarmowych kręgowców, w tym człowieka. W przeciwieństwie do tasiemca nieuzbrojonego posiada on haczyki, za pomocą których przytwierdza się do ściany jelita cienkiego.

Tasiemce mają długie, płaskie ciało, przypominające wyglądem tasiemkę. Są wysoce wyspecjalizowane do pasożytniczego trybu życia. Ciało tasiemca składa się z szeregu powtarzających się segmentów. Każdy taki segment jest kompletną maszyną rozrodczą, wyposażoną w narządy męskie i żeńskie, produkującą do 100 tys. jaj. Przyczyną produkcji tak dużej ilości jaj jest skomplikowany cykl rozwojowy pasożyta. Segmenty tasiemca najdalej odsunięte od główki, zwane macicznymi, zawierają dojrzałe jaja. Segmenty te odrywają się kolejno od ciała tasiemca i wraz z kałem opuszczają organizm żywiciela ostatecznego. Długość dorosłego pasożyta może wynosić 2 - 6 metrów.


Tasiemiec uzbrojony (Taenia solium)

Cykl rozwojowy jest prawie taki sam jak u tasiemca nieuzbrojonego z tym wyjątkiem, że żywicielem pośrednim tasiemca uzbro

jonego jest świnia i jego larwa. W związku z tym tasiemcem uzbrojonym można się zarazić zjadając niedogotowaną wieprzowinę, pochodzącą od zakażonej świni. Człowiek jest końcowym żywicielem tasiemca uzbrojonego.
2 4 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-10T13:20:24+01:00
-Rozmnażanie tasiemce są organizmami obojniaczymi więc mają męski oraz żeński aparat rozrodczy , czyli romnażają się plciowo.
-dojżewanie w ściankach jelita (przygotowywanie się do produkcji i wydalania jaj)
- trawienie i usuwanie zbędnych składników przemiany materii (ale tasiemnce nie mają układu pokarmowego!! wchłaniają pokarm całą powierzchnia ciala)
2 5 2