Prawda czy fałsz ?? Puls życia 2 str.31 zad 3

1.W jamie ustnej odbywa się wstępne trawienie białek

2.Kwas solny niszczy drobnoustroje i uaktywnia pepsynę

3.W dwunastnicy są trawione tylko tłuszcze

4.Strawiony pokarm jest wchłaniany w jelicie grubym

5.Trzustka wytwarza żółć, która uczestniczy w trawieniu tłuszczów

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-10T13:06:51+01:00
1. Prawda - enzymy np. amylaza ślinowa
2. Prawda - niszczy drobnoustroje i wytwarza kwaśne PH (ok. 1), w którym uaktywniają się enzymy żołądka
3. Fałsz - są tam trawiona białka, cukry i tłuszcze
4. Fałsz - wchłaniany jest w jelicie cienkim. W jelicie grubym następuje wchłanianie wody i formowanie kału.
5. Fałsz - żółć wytwarza wątroba
10 3 10
2010-01-10T13:13:59+01:00
Olcia zrobiła dobrze ale 1. ma być FAŁSZ, bo wstępne trawienie białka jest w żołądku.
5 5 5