Do wielkich rzeglarzy dopisz odkrycia , datę , kraj z jakiego wypłynęli bądź czego dokonali

-henryk zeglarz
-bartolomeo Diaz
-vasco da Gama
-krzysztof kolumb
-vasco balboa
-vespucci amerigo
-ferdynand magellan
-ferdynand cortez
-franciszek pizarro




pliss

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-23T17:10:53+02:00
-henryk zeglarz
Był protektorem żeglarzy i odkrywców sam nie plywal. Z jego inicjatywy podjęto wiele wypraw żeglarskich, głównie wzdłuż zachodniego wybrzeża Afryki:

* Ceuta – 1415
* Madera – 1418
* Azory – 1432
* Rio de Oro – 1436
* wyspa Arguin – 1443
* Senegal – 1445

-bartolomeo Diaz
Przylądek Dobrej Nadziei 1488 roku

-vasco da Gama
Indie 1497 r

-krzysztof kolumb
Ameryka 1498r

-vasco balboa
Pacyfik 1513 r

-vespucci amerigo
W latach 1501-1502 na okręcie portugalskim opłynął brzegi Brazylii.

-ferdynand magellan
cieśnina w Ameryce Południowej łączącą Atlantyk i Pacyfik 1520

-ferdynand cortez
podbicie Meksyku i imperioum Aztekow 1520


-franciszek pizarro
1531-1534- podbił Inków.

;]
6 4 6
  • Użytkownik Zadane
2009-09-23T17:12:58+02:00
Henryk Żeglarz (Portugalia)
1415r. Twórca portugalskiego imperium kolonialnego.

Bartłomiej Diaz (Portugalia)
1487r. odkrył przylądek Dobrej Nadziei- Afryka.

Vasco da Gama (Portugalia)
1498r. odkrył morską drogę do Indii.

Krzysztof Kolumb (Włochy)
1492r. odkrył Amerykę.

Vasco Balboa (Hiszpania)
1513r. odkrycie Pacyfiku.

Amerigo Vespucci (Portugalia)
1496r. opisał kontynenty odkryte przez Kolumba.

Ferdynand Magellan (Portugalia)
1519-1521r. pierwsza podróż morska dookoła świata.

Herman Cortez (Hiszpania)
1519-1521r. podój Meksyku.

Francisco Pizarro (Hiszpania)
1531-1534r. podbój państwa Inków.
11 4 11