Rodzina kowalskich jedzie z Ciechanowa do Poznania samochodem, którego średnie zużycie paliwa wynosi 6,5 litra na 100km.Litr benzyny kosztuje 4,8 zł.Odległośc z Ciechanowa do Poznania wynosi 300km.Oblicz, ile zapłacą za benzynę państwo Kowalscy.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-10T13:42:10+01:00
6,5 l = 100 km
x = 300 km

100x = 1950 l / 100
x = 19,50 l

1 l = 4,80 zł
19,50 * 4,80 zł = 93,60 zł

Odp.Państwo Kowalscy zapłacą 93,60 zł.

Mam nadzieję że pomogłem jak pomogłem to proszę postaw odp najlepszą a jak nie pomogłem to nie stawiaj spamu ani złej odpowiedzi.

Pozdrawiam dangerous
2010-01-10T13:42:47+01:00
Na 300km potrzebują 19,5 l paliwa
19,5l paliwa kosztuje razem 93,6 zł
Odp. Państwo kowalscyza benzynę zapłacą 93,6 zł.