Odpowiedzi

2010-01-10T13:51:24+01:00
X - cena jednej gumki
y - cena jednej spinki

4x + 6y = 4,8
x + 10y = 4,6

4x + 6y = 4,8
x = 4,6 - 10y

4 (4,6 - 10y) + 6y = 4,8
18,4 - 40y + 6y = 4,8
- 34 y = -13,6 /: (-34)
y = 0,4

x + 10 ∙ 0,4 = 4,6
x + 4 = 4,6
x = 0,6

Jedna gumka kosztowała 60 gr, a jedna spinka 40 gr.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-10T13:51:58+01:00
X-cena gumki
y-cena spinki

4x+6y=4,80
x+10y=4,60 | *(-4)

4x+6y=4,80
-4x-40y=-18,40
______________+

-34y=-13,6
y=0,4

y=0,4
4y=4,8-2,4 |/4

x=0,6
y=0,4

Odp. Gumka kosztuje 60 gr, a spinka - 40 gr.
2010-01-10T13:52:16+01:00
X- gumki do wlosow
y- spinki

4x+6y=4,8 / *10
x+10y=4,6 / *10

40x+ 60y= 48
10x+ 100y=46 /* (-4)

40x+ 60y= 48
-40x - 400y= -184

-340y=-136 / :-340
y=0,4

x+10y= 4,6
x+ 10* 0,4= 4,6
x+4=4,6
x=4,6-4
x=0,6

x=0,6
y=0,4