Mam 2 zadania z Ukłdów równań...

1.W hoteliku ,,Pod Różami" jest 70 miejsc noclegowych w pokojach dwuosobowych i trzyosobowych.Wszystkich pokoi jest 29. Ile jest w tym hoteliku pokoi dwuosobowych a ile trzyosobowych ?

2.a) Oblicz ile kosztuje bilet normalny a ile ulgowy.
-3 bilety narmalne i 2 ulgowe kosztuja 34 zł
-1 bilet normalny i 3 ulgowe kosztuja 23 zł

b)Film Olśnienie obejrzało w kinie BAJKA 420 widzów.Dochód z biletów wyniósł 2640zł. Obliczyłęś już cene biletów ulgowych i narmalnych. Oblicz teraz ilu widzów kupiło bilet ulgowy a ile bilet normalny.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-10T14:27:50+01:00
X-ilosc pokoi 2 osobowych
y- ilosc pokoi 3 osobowych

2x+3y=70
x+y=29/-2
2x+3y=70
-2x-6y=-48
y=12
x=17
odp. pokoi 2sobowych jest 12 a trzy osobowych 17.
zad 2
x-cena bliedu narmalnego
y- cena biletu ulgowego
2x+3y=34
x+3y=24/-2
niestety dalej nie wiem przepraszam probowalam jak sie dowiem to ci napisze w wiadomosci pruwatenej


2010-01-10T18:54:27+01:00
***ZAD. 1
x-ilosc pokoi 2 osobowych
y- ilosc pokoi 3 osobowych

2x+3y=70
x+y=29/-2
2x+3y=70
-2x-6y=-48
y=12
x=17
ODP: Pokoji 2-osobowych jest 17 a 3-osobowych jest 12. ;)