Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-01-10T14:26:33+01:00
Zbiorniki:
Solina-głębokość 472,0
Włocławek - głębokość 408,0
Jeziorsko - głębokość 202,8

Jeziora
↓ Nazwa ↓ Powierzchnia (km²) ↓ Głębokość (m) ↓
1 Śniardwy 113,84 23,4
2 Mamry 104,40 43,8
3 Łebsko 71,42 6,3
2010-01-10T14:28:00+01:00
1 Morze Kaspijskie 371 800
2 Górne 82 410
3 Wiktorii 68 800
4 Huron 59 596
5 Michigan 57
6 Tanganika 32 893
7 Bajkał 31 500
8 Wielkie Niedźwiedzie 31 080
9 Niasa 30 800
10 Wielkie Niewolnicze 28 919
11 Erie 25 612
12 Winnipeg 24 514
13 Ontario 19 470
14 Ładoga 17 301
15 Bałchasz 17 300
16 Jezioro Aralskie 17 160
17 Maracaibo 14 343
18 Patos 10 145
19 Onega 9 720
20 Titicaca 8 300
21 Nikaragua 8 000
22 Athabaska 7 930
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-10T14:30:39+01:00
Największe zbiorniki wodne to:
- Jezioro Kariba - Zambezi (Zambia/Zimbabwe)
- Zbiornik Itaipu - Parana (Brazylia, Paragwaj) - Río Negro (Urugwaj)
- Zbiornik Irkucki - Angara (Rosja)
- Oravska priehrada - Orawa (Słowacja/Polska)
Największe jeziora to:
- Morze Kaspijskie(inaczej zwane Jeziorem) 374000km²
- Jezioro Górne (Ameryka Północna) 82680km²
- Jezioro Wiktorii 69000km²
- Jezioro Huron 59800km²
- Jezioro Tanganika 32900km²