1.Wymień urządzenia, w których znalazła zastosowanie rozszerzalność temperaturowa ciał stałych.
2.Wyjaśnij dlaczego do wzmacniania betonu używa sie stali.
3.Zamień na kelwiny;
-50(stopni)C=....K
-23(stopnie)C=....K
23(stopnie)C=...K
100(stopni)C=...K
4.Zamień na stopnie Celsjusza;
200K=...(stopni)C
250K=....(stopni)C
383K=....(stopni)C
473K=.....(stopni)C

3

Odpowiedzi

2010-01-10T14:54:37+01:00
3)
-50 stopni C= (-50+273)K= 223K
-23 stopni C= (-23+273)K= 250K
23 stopnie C= (23+273)K= 296 K
100 stopni C= (100+273)K= 373K
4)
200K= (200-273)stopni C =-73 stopni C
250K= (250-273)stopni C= -23 stopni C
383K= (383-273)stopni C= 110 stopni C
473K= (473-273)stopni C= 200 stopni C
6 3 6
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-10T14:57:24+01:00
3.Zamień na kelwiny;
-50(stopni)C=.323...K
-23(stopnie)C=.296...K
23(stopnie)C=.296..K
100(stopni)C=.373..K
4.Zamień na stopnie Celsjusza;
200K=.-73..(stopni)C
250K=..-23..(stopni)C
383K=..110..(stopni)C
473K=.200....(stopni)
1.
konstrukcje szyn kolejowych, termometry bimetalowe, czujniki temperatury
2.
Beton wzmocniony wkładkami stalowymi, materiał stosowany powszechnie w budownictwie. Beton jest materiałem doskonale przenoszącym naprężenia ściskające. Jednak jego wytrzymałość na naprężenia rozciągające jest bardzo mała. Wzmocnienie stalą, która znakomicie przenosi siły rozciągające daje materiał, z którego można budować konstrukcje różnego typu. Do wzmacniania betonu stosuje się wkładki w postaci prętów, lin, strun i siatek. Można spotkać także konstrukcje z „sztywnym zbrojeniem”, tzn. takie, w których elementy stalowe o dużych przekrojach (np. dwuteowniki, ceowniki) są wykorzystane jako rdzeń w np. słupie z betonu lub zbrojenie na przebicie w stropie żelbetowym.

Właściwa współpraca betonu i stali w konstrukcji możliwa jest dzięki zbliżonej rozszerzalności termicznej obu materiałów. Dlatego nie używa się aluminium, gdyż ma bardzo inną rozszerzalność niż beton :)
7 4 7
2010-01-10T15:01:20+01:00
Temp K = temp C + 273
temp C = temp K - 273

zad 3. Zamien na KELWINY CZYLI ZE WZORU PIERWSZEGO
a) -50 C
temp K = -50C + 273 = 223 K
b) -23C
temp K = -23C + 273 = 250 K
c) 23C
temp K = 23C + 273 = 296 K
d) 100C
temp K= 100C +273 = 373 K

zad 4. Zamien na CELSJUSZE CZYLI ZE WZORU DRUGIEGO
a) 200K
temp C = 200K - 273 = -73 C
b) 250K
temp C = 250K - 273 = -23 C
c) 383K
temp C = 383K - 273 = 110 C
d) 473K
temp C = 473K - 273 = 200 C
5 3 5