Kasia obliczyła, że jeżeli będzie szła z prędkością 50m/min, to dojdzie do szkoły w ciągu 30 minut. Po przejściu 2/3 drogi zatrzymała się na 5 minut. Z jaką prędkością musi iść dalej, aby dojść do szkoły w zaplanowanym czasie?PROSZĘ O ZADANIA TYLKO Z ROZWIĄZANIAMI. DAM NAJ.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-10T14:53:04+01:00
Kasia obliczyła, że jeżeli będzie szła z prędkością 50m/min, to dojdzie do szkoły w ciągu 30 minut. Po przejściu 2/3 drogi zatrzymała się na 5 minut. Z jaką prędkością musi iść dalej, aby dojść do szkoły w zaplanowanym czasie?

V=s/t
s=V*t
s=50*30=1500m -dł drogi do szkoły

2/3*1500=1000 -tyle przeszła zanim sie zatrzymała

50=1000/t
50t=1000
t=20 -tyle minut szła zanim się zatrzymała

w 30 min musi dojść do szkoły czyli zostało jeszcze 10 min. Zatrzymała się na 5 min wiec pozostałą drogę musi pokonać w 5 min. (zostało jej 500m do przejścia)

V=500/5=100 m/min

Dalej musi iść z prędkością 100m/min żeby zdążyć w planowanym czasie
2010-01-10T15:00:34+01:00
s=v*t
s=50m/min*30min
s=1500m=1,5km.
1500m*2/3=1000m
t=s/v
t=1000m/50m/min
t=20min.
v=s/t
v=500m/5min
v=100m/min.

Odp. Kasia musi iść dalej z prędkością v=100m/min, aby dojść do szkoły w zaplanowanym czasie.