Odpowiedzi

2010-01-10T14:34:29+01:00
DOM RZYMIANINA :

Mieszkali w luksusowych domach, otoczonych wspaniałymi ogrodami, gdzie mogły znajdować się zwierzyńce i fontanny. Ich wille były urządzone z wielkim przepychem. Domy rzymskie składały się z trzech części: przedniej, środkowej, która była całkowicie pokryta dachem i z otwartego, otoczonego kolumnami perystylu.

Perystyl, w którym znajdowała się sadzawka z rybami, ozdabiano malowidłami, sadzono w nim rośliny; pod perystylem znajdowała się piwnica. Role hallu reprezentacyjnego pełniło atrium, życie rodzinne skupiło się w perystylu i otaczających go pokojach. Pomieszczenia wokół atrium były zamieszkiwane przez niewolników.

*ściany pokrywały kolorowe marmury wydobywane w kamieniołomach Azji Mniejszej, wśród sprzętów z indyjskiego hebanu czy drzewa tekowego inkrustowanego afrykańską kością słoniową

*pokoje wypełnione posągami sprowadzonymi z Grecji.
3 5 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-10T14:38:07+01:00
Dom Rzymianina skladal sie z:
-perystylu
-atrium
-kuchni
-przedsionka i korytarza
-sypialni a pokojow do pracy
Siedziby zamoznych Rzymian byly budowane na planie prostokata.Niektore mialy tylko parter,inne-kilka pieter.
Mam nadzieje ze pomoglam to co wiedzialam napisalam:)