W autobusie było 40 pasażerów. Na pierwszym przystanku wysiadło 3/5 liczby pasażerówi wsiadło 5 pasażerów, na drugim przystanku wysiadło 2/7 liczby pasażerów i wsiadło 6 pasażerów. Ilu pasażerów jechało dalej?PROSZĘ O ODPOWIEDZI Z ROZWIĄZANIAMI.DAM NAJ.

3

Odpowiedzi

2010-01-10T14:45:13+01:00
40-3/5×40+5-2/7×(40-3/5×40+5)+6=40-24+5-2/7×21+6=27-6=21
Odp.:Dalej jechało 21 pasażerów.

I to wszystko :)
1 5 1
2010-01-10T14:46:56+01:00
Na początku było 40 pasażerów.
I przystanek:
3/5*40=24 tyle osób wysiadło, zostało 40-24=16
wsiadło 5 więc 16+5=21 tyle osób jechało dalej.
II przystanek:
2/7*21=6 tyle osób wysiadło, zostało 21-6=15 wsiadło 6 więc 15+6=21 tyle osób jechało dalej.

Odp. Dalej jechało 21 pasażerów.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-10T14:47:14+01:00
40-24=16 40:5=8
16+5=21
21:7=3
21-6=15
15+6=21
ODP DALEJ JECHAŁO 21 OSÓB