Zastąp podane związki frazeologiczne jednym słowem:

bać się czegos jak ognia
pięta achillesowa
Być alfą i omegą
Bić na alarm
iść jak na ścięcie
pleść androny
Grunt usuwa się komuś spod nóg
mucha nie siada

albo ćw. do jezyka polskiego część 3, str.79 zad. 12
na ćwiczeniach jest zdjęcie chłopaka i dookoła niego słowa ,,myślą, myślom, mśli, myślach,myśl,myśli,myślami" xD

2

Odpowiedzi

2010-01-10T14:54:01+01:00
Bać się czegos jak ognia-lęk
pięta achillesowa-słabość
Być alfą i omegą- być wszechwiedzącym
Bić na alarm-ostrzegać
iść jak na ścięcie- bez chęci
pleść androny- mówić głupoty
Grunt usuwa się komuś spod nóg- nie czuć się pewnie
mucha nie siada- bez zastrzeżeń
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-10T14:56:10+01:00
1. Bać się czegoś jak ognia - strzec się
2. Pięta achillesowa - słabość
3. Być alfą i omegą - wszechwiedzący
4. Bić na alarm - ostrzegać
5. Iść jak na ścięcie - ryzykowanie
6. Pleść androny - bezsensowna mowa
7. Grunt usuwa się komuś spod nóg - tracenie kontroli
8. Mucha nie siada - dobrze wykonana robota

Wiem ze nie zastąpiłam jednym słowem ale inaczej sie nie dało, moze sam/a coś wykombinujesz :)
1 5 1