Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-23T17:28:45+02:00
Od nazw państw: frans(Fr - od Francji o ile się nie mylę), kaliforn(Cf - od Kalifornii bodajże;) ), german (Ge - od Niemiec chyba)
nazw regionów (miast): tu nie mam pomysłu.
nazw kontynentów: Europ (Eu - od Europy), ameryk (Am - od Ameryki),
imion bogów lub postaci mitologicznych: Neptun (Np - od bogini Neptun), Uran (U - bodajże od bogini Uran) i być może jeszcze Pluton (Pu - też od bogini),
nazwisk wybitnych uczonych: Mendelew (Md - od Mendelejewa), Einstein(Es - od Einsteina), Nobel (No - od Nobla^^)
określeń ich własności fizycznych: Tytan(Ti - jest dość wytrzymały, a tytan zawsze mi się z wytrzymałością kojarzył)
Pozdrawiam
1 4 1
2009-09-23T17:36:40+02:00
-od nazw państw, miast, części świata, np. Polon, German, Europ czy Magnez (jego nazwa pochodzi od pobliskiego miasteczka - Magnesia)
-od nazwisk uczonych - Nobel, Kiur, Bohr, Rutherford, Einstein
-od właściwości pierwiastka, np. siarka - sira oznacza bowiem jasnożółty
-od nazw planet - Uran, Neptun, Pluton
-od imion bogów - Th (tor) od boga Tora
Pu (pluton) - bóg świata zmarłych Pluton
Np (neptun) - od boga Neptuna
U (uran) - od boga uranosa


3 5 3