A)Jeden z boków prostokata ma 5 cm a drugi bok jest o 3 cm dłuższy.Jakie pole ma ten prostokąt ?
b)Oblicz pole kwadratu, którego obwód wynosi 6 cm
C) Olblicz obwód kwadratu, Którego pole jest równe 25 cm <kwadratowych>
d)Prostokat ułożono z pięciu jednakowych kwadratów. Pole prostokąta jest równe 405 cm<kwadratowych>.Jaką długość ma bok kwadratu?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-10T14:55:13+01:00
A) 5 cm + 3 cm = 8 cm
5cm razy 8cm = 40 cm2
b) 6cm : 4 = 1,5 cm
1,5 cm razy 1,5 cm = 2,25 cm2
25 cm2 = 5cm razy 5 cm
5cm razy 4 = 20 cm
obwód tego kwadratu wynosi 20 cm
d) sory ale tego nie umiem
1 5 1
2010-01-10T14:58:12+01:00
A) a = 5cm
b = 5+3=8
P=a x b
p=5 x 8
p=40

b)
obw=6
a =6:4=1,5
P=1,5 x 1,5 =2,25
c)pierwiastek kwadratowy z 25 =5
a=5
Obw=5+5+5+5=20
d)405:5=81
pierwiastek kwadratowy z 81 =9
Bok=9
2010-01-10T14:59:36+01:00
A) Pole prostokąta: 5cm razy 8cm = 40 cm
b) jeśli obwód ma 6 cm to każdy bok będzie miał 1,5cm , czyli pole kwadratu to - 1.5 razy 1.5 = 2.25 cm.
c) 4 boki kwadratu razy 5 cm = 20 cm - obwód
d) 405: 5= 81 , a pierwiastek z 81 to 9 - tyle wynosi bok kwadratu