Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-10T14:51:18+01:00
Stosunek wynosi 2:3.
obwód = 40cm.

a więc tak:
2a+3a=5a
5a=40
a=8

2a (I bok) = 16cm
3a (II bok) = 24cm

;)
2 5 2
2010-01-10T14:54:33+01:00
X - dł. 1 boku
y - dł 2 boku

x/y = 2/3
x+y=40

3x = 2v
x = 40 - y

120 - 3y = 2y
x = 40 - y

5y = 120
x = 40 - y

y = 24
x= 16

spr. 16/24 = 2/3
16+24= 40
2010-01-10T14:58:33+01:00
Stosunek to jest ułamek (dodajemy wszystkie części (3+2=5) i to jest mianownik , a liczni to odpowiednie liczby stosunku (2/5, 3/5)
x- łączna długość 2 boków (krótszego i dłuższego)

2/5x+2/5x+3/5x+3/5x=40
10/5x=40
2x=40 /:2
x=20 [cm]


SPRAWDZENIE:
2/5x=2/5 * 20 = 8 [cm]-->długość krótszego boku prostokąta
3/5x=3/5*20=12 [cm]-->długość krótszego boku prostokąta
2/5x+2/5x+3/5x+3/5x=2/5*20+2/5*20+3/5*20+3/5*20=40

Odp.: Boki prostokąta wynoszą 12cm i 8 cm.:)



3 2 3