Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-10T14:53:53+01:00
X-cena poczatkowa towaru
x+10%z x=x+0,1x=1,1x
1,1x+20% z 1,1x=1,1x+0,2×1,1x=1,1x+0,22x=1,32x

x-100%
1,32x-y %

y=1,32×100
y=132%

132%-100%=32%
odp. należało cenę podnieść zaraz o 32%
  • Użytkownik Zadane
2010-01-10T14:54:21+01:00
Http://www.matematyka.pl/viewtopic.php?t=44712

;))
2010-01-10T15:01:41+01:00
Cenę towaru - x
Cena po pierwszej podwyżce 10%:
x+(x*0,1)=x+0,1x=1,1x

Cena po drugiej podwyżce 20%:
1,1x+(0,2*1,1x)=1,1+0,22x=1,32x

Cenę należało by ponieść zaraz o 32%.