Odpowiedzi

2010-01-10T15:01:20+01:00
Jeżeli 1 metr ma 100 centymetrów, to 1m3 ma 1 000 000 cm3
robisz tak, żeby było 3 razy więcej zer niż w zwykłych jednostkach ;)
jeszcze jeden przykład: jeżeli 1dm ma 10 cm, to 1dm3 ma 1000cm3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-10T15:03:59+01:00
Tu potrzebne przykłady
np. 4km³=[m³]
piszesz tak: 1km ³=1km×1km×1km=(teraz piszesz, ile 1km ma m)=1000m×1000m×1000m=1 000 000 000m³
czyli 1km³=1 000 000 000m³
a twoje 4km³=4× 1 000 000 000m³=4 000 000 000m³

teraz odwrotnie: np. 6dm³=[cm³]
zawsze wychodź od jednostki wiekszej
1dm³=1dm×1dm×1dm=10cm×10cm×10cm=1 000cm³
czyli 1dm³=1000cm³, więc6dm³=6×1000cm³=6000cm³

inny przykład: 15cm³=[m³]
wychodx od wiekszej jednostki zawsze
1m³=1m×1m×1m=100cm×100cm×100cm=1 000 000cm³
czyli, skoro 1m³=1 000 000cm³, to 1cm³=0,000001m³
więc 15cm³=15×0,000001m³=0,000015m³
1 5 1