Prosze o odp i rozwiązanie.
W pewnym banku założono 1500zł na roczną lokatę. Po upływie roku stan lokaty wzrósł do 1590 zł. Oprocentowanie w tym banku wynosiło :
a. Mniej niż 3%,
b. między 3% a 5%,
c. między 5% a 7%,
d.więcej niż 7 %

3

Odpowiedzi

2009-09-23T17:40:21+02:00
C) a dokładnie 6% wynosiła bo
1500zł-100%
1590zł-x

x=1590zł*100%/1500zł=106%
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-23T17:45:14+02:00
Sposob 1
1500 :100 % = 15
90:15 = 6

sposob 2
1500 --- 100%
1590---- x

1500 x = 1590 * 100
1500x= 159000 |:1500
x = 106

106 % - 100% = 6 %

odpowiedz c
2009-09-23T17:50:49+02:00
Odpowiedź c.
1590-1500=90
90/1500=0,06=6%