Odpowiedzi

2010-01-10T15:11:28+01:00
Utwór przeznaczony do śpiewania
Pod tekstem pojawiają się nuty
Obecność refrenu i rymów, które powodują melodyjność rytmiczność tekstu.
Adresatem hymnu jest często Bóg, ojczyzna, bądź większa grupa społeczności.
Atmosfera/nastrój są podniosłe, uroczyste, co zobowiązuje nas do odpowiedniej postawy.
Odwołuje się do emocji
Pojawiają się apostrofy
Pojawiają się pytania retoryczne
Są zdania w trybie rozkazującym
Podniosłe słownictwo, które nie miesza się ze słownictwem potocznym, groteskowym i komicznym.

Chyba o to chodziło :]

Pozdrawiam serdecznie!
113 3 113
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-10T15:12:51+01:00

*podniosły, patetyczny charakter. Był pieśnią pochwalną. Komponowany był na cześć jakiegoś bóstwa,wybitnej osoby albo wartości wyższej.
*obecność refrenu i rymów
*podniosłe słownictwo
*utwór przeznaczony do śpiewania
*pod tekstem pojawiają się nuty
*adresatem hymnu jest często Bóg, ojczyzna, bądź większa grupa społeczności
*odwołuje się do emocji
*pojawiają się pytania retoryczne,apostrofy
*występują zdania w trybie rozkazującym

;)
171 4 171
2010-01-10T15:13:19+01:00
Cechy hymnu:
- refren
- rymy
- adresatem hymnu jest często Bóg lub ojczyzna
- nastrój podniosły, uroczysty
- apostrofy
- pytania retoryczne
131 3 131