Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-10T15:21:05+01:00
Podczas odmiany przez przypadki w temacie rzeczownika zachodzi niekiedy wymiana głosek tematu, przez co uzyskuje on nową, nieco inną niż w mianowniku postać. Powstawanie nowych postaci tematu nazywamy obocznością. Postaci tematu, w których zachodzi wymiana głosek, nazywamy tematami obocznymi.

Przykład
Mianownik kto? co? wór/
Dopełniacz kogo? czego? wor/a
Celownik komu? czemu? wor/owi
Biernik kogo? co? wór/o
Narzędnik (z)kim? (z)czym? wor/em
Miejscownik o kim? o czym? worz/e
Wołacz o! worz/e!

Mam nadzieję że pomogłam (;
licze na naj ;D pozdrawiam
2010-01-10T15:21:21+01:00
Podczas odmiany przez przypadki w temacie rzeczownika zachodzi niekiedy wymiana głosek tematu, przez co uzyskuje on nową, nieco inną niż w mianowniku postać. Powstawanie nowych postaci tematu nazywamy obocznością. Postaci tematu, w których zachodzi wymiana głosek, nazywamy tematami obocznymi.
1 5 1
2010-01-10T15:21:53+01:00
Postaci tematu, w których zachodzi wymiana głosek, nazywamy tematami obocznymi.