1.bluza kosztuje 50 zł, a sweter 75 zł. O ile procebt bluza jest tańsza od swetra?

2. Dzienne zapotrzebowanie 15-latka na białko wynosi 90g. Ile twarogu powinien zjeść 15-latek aby zapewnić organizmowi potrzebną ilość białka?
Skład twarogu:
~ woda-77%
~ białko-18%
~ inne składniki-5%.

2

Odpowiedzi

2009-09-23T17:49:40+02:00

1. 100%-75 zł
x - 50 zł
x= (100% x 50 zł) : 75 zł = 66,(66) %


100 - 66,6 = 33,3


Odp. Bluza jest tańsza o 33,3 %

 

2.
90g = 0,18x    /:0,18
x = 500g

Odp. Musi zjeść 500g twarogu

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-23T17:58:22+02:00
ZADANIE 1

75 - cena swetra
50 - cena bluzy

75 - 100%
50 - x

x=66,6% - wartość bluzy względem swetra, tak więc bluza jest tańsza od swetra o:

100%-66,6% = 33,3%

Odp. Bluza jest tańsza od swetra o 33,3%


ZADANIE 2

x - ilość gram twarogu jaką musi zjeść 15 latek
18% = 0,18

0,18 * x = 90
x= 90/0,18
x=500

Odp. Musi zjeść 500g twarogu