Odpowiedzi

2010-01-10T15:33:50+01:00
1. Bezwładność ciała jest to sytuacja, w której na dane ciało nie działa żadna siła. (0 N) jak coś N to siła w Niutonach
Sytuacje, w której ciało jest bezwładne
-leżenie książki na stole
-postój samochodu na ulicy
-siedzenie bez ruchu na krześle
10 3 10
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-10T15:35:02+01:00
Bezwładność- cecha ciała polegająca na tym, że ciało dązy do zachowania stanu spoczynku lub stanu ruchu jednostajnego prostoliniowego.
Np:
*Jedziemy samochodem i kierowca nagle hamuje,
automatycznie "lecimy" do przodu.
*Kiedy pociąg rusza wszystkie lekkie przedmioty i lżejsi ludzie cofają się (w przypadku ludzi przewracają).
* gdy uderzamy piłką w ścianę,to piłka się odbija od danej przeszkody.Chce lecieć dalej lecz nie może.

;)
17 4 17